Nuffnang Ads

MaGiC LiNkeR BlinKy PinKy

FLoWeRs

Monday, December 21, 2009

[::StOry BaliK SaBaH::]


{:: 17/12/2009 Khamis , 6.30 am - BerToLak Ke SiBu::}
Malam sebelum nak balik tu, aku ngan aishah memang tak tido langsung...ntah apa jak kami buat, semangat mau balik la nie kunun, hehe, sempat lagi aku tingu movie 'Cinta Bertasbih' sebelum Subuh tu..haha, tapi nda abis...hampeh...nda sedar pla azan Subuh da..so aku pun stop la, solat then pg mandi ngan dorg yang lain. Tapi yang peliknya..nda tau napa pagi tu kelam kabut juga kami bersiap..padahal aku x tido pun??? ishhh...ntahla..hahaha.
Kami terpaksa berjalan kaki ke Gate paling depan...jauh tuuuu...cuba teka mana barang2 kami?? hehe, sudah kami bagi c Bong sama Ardy bawa guna keta Azim hantar depan Gate...hehe, berat ba tu..nda bekarih kami mo angkat.. sampai jak di Gate, kami naik la nie bas Coastal Borneo mau pergi Terminal Bas di Tanjung.
Tiba masa kami naik bas pergi Sibu pula...ni adalah 1st time kami naik bas EVA, sebelum2 nie..kami naik bas Lanang, Suria ndapun Transborneo jak..hihi, Bas tu jalan jam 7.30 dari Mukah ke Sibu, memang FIT gila la bas tu, barang2, beg besar2..nda muat sampai di tempat duduk..pa leh buat, yang balik pun hampir semua student poli..sabar jelaaa. Oleh kerana aku sibuk sangat atur barang aku kat atas bas...last2 aku da tsekat lam bas xleh turun2 lagi,huhu...ingat nak turun jap jumpa dorang aishah ..pi sorilah ya shah x sempat aku salam ko...huhu T_T , aku lambai jak ko dari dalam bas..tp mungkin ko nda nampak juga tu aku..hehe
Perjalanan ke Sibu lebih kurang 3 jam..antara banyak2 jalan..inilah jalan paling 'SCARY'..JALAN LADANG..hoho...tingu tu...the road is still under the Construction..xda jalan lain, mesti juga lalu jalan ni, yang bestnya..bila lalu jalan ni..bukan macam naik bas..rasa macam naik kuda jak..haha, 2 kali kepala aku t'hantuk dekat dinding cermin..punya sakit!! pecah jak nda kepala aku.. T_T , lagu lam bas pun satu macam...lagu ROCK KAPAK CANGKUL ntah pa2 jak..orang nak tdo pun x senang lar..aiyooo (seb bek cd 2 tba2 rusak...kihkihkih)
{:: Airpot Sibu ::}
Sampai jak kami di Terminal Bas Sibu, kami terus direct ambik teksi pergi Airport, jauh jugala dari terminal tu airport, bab tu tambang teksi dia pun mahal..p nda pa la..asal jak sampai, daripada nda tbalik...lagi sandi..hehe. Flight kami jam 5.45 pm..jadi time tu..kami tpaksa tunggu selama 5 jam kat airport sebelum flight kami...haha..memang bosan tahap gaban da time tu.
Urang Sabah ba nie!!! hehe , semuanya student Poli, kami 1 flight mau balik Sabah.. v*_^v
Okay!! Ready tayang passport masing2..bkn P.T.I yah..haha
Hahaha..sapa yang bule describe ni gambar?? Bong..jaga kau yah!! kasi main2 kami..seb bek teda rupa munyit pun..hehe
pose sama tiket flight, ndak sabar mo balik!!!
Tutie tengah hampa & kecewa kerana terlalu lama menunggu..haha
Ni adalah Erma & Hasan..dari Tawau, Hasan adalah roomate kami..hehe, lau kamu mo tau..dari dialah kami ambik nama blog nie, sebabnya dia suka cakap "No Need Ok" hehe v*_^v
Yea..setelah 1 jam lebih berada dalam flight...sampai juga kami d KKIA..alhamdulillah..time ni masing2 sudah busy mau ambik barang msing2 siap ready ngan troli lagi tu..al maklumlah..beg besaaaar suma..hehe. lepas tu..semua da bawa haluan untuk balik ke kampung masing2...Byeeeeee
Okeyh la..sampai sini jak cerita perjalanan balik kami...sampai sudah di rumah..hehe v*_^v

1 comment:

Sembang Hari2 said...

Cantik gambar air port sibu yang awak tangkap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...